logo
برنده شیم : معرفی مسابقات تلویزیونی
برنده شیم : معرفی مسابقات تلویزیونی

جایزه فستیوال موغام برای پارسا خائف ، پارسا برنده جایزه موغام کشورهای اسلامی شد

پارسا خائف هنرمند نوجوان اردبیلی برنده ویژه (GRAND prix) مسابقه بین‌المللی موسیقی موغام کشورهای اسلامی در شهر باکو کشور جمهوری آذربایجان شد.

پارسا خائف برنده مسابقه موغام در  فستیوال بین‌المللی موغام که هفته جاری در مهرماه ۹۸ در باکو برگزار شد، هنرمندان ایران ، جمهوری آذربایجان ،ترکیه، عراق ،مصر، ازبکستان، قزاقستان، ترکمنستان و قرقیزستان شرکت داشتند. در این فستیوال راه‌یافتگان به فینال مسابقه در سالن موسیقی موغام باکو به اجرای قطعات خود پرداختند.

جایزه فستیوال موغام برای پارسا خائف

پارسا خائف با اجرای تصنیفی در دستگاه نوا در فستیوال موغام توانست نظر داوران فستیوال را جلب و مقام برترین خواننده GRAND prix و دیپلم بین‌المللی فستیوال موسیقی کشورهای اسلامی ویژه نوجوانان را از آن خود کند. بهرنگ تیلا ،نیما رضایی فرد، وحید جبار زاده و یونس تارپود  در این فستیوال پارسا خائف را بعنوان نوازنده همراهی می کردند. قطعه پارسا خائف را بهرنگ تیلا آهنگسازی کرده بود و استاد حسین ملک زاده تنها هنرمند ایرانی بود که در بین داوران حضور داشت.  

تحسین عاریف بابایف اسطوره موسیقی آذربایجان از صدای پارسا خائف

در دیدار پارسا خائف با اسطوره موسیقی آذربایجان، استاد عاریف بابایوف با شنیدن آواز پارسا خائف گفت: پارسا صدای بی‌نظیری دارد طوریکه تحریرهای او را افراد مسن و با تجربه هم نمی‌توانند اجرا کنند و باید بسیار مراقب صدای زیبایش باشد و تحت آموزش اساتید بزرگ و علمی باشد تا بتواند هم در موسیقی ایرانی و هم موسیقی آذربایجان جایگاه واقعی خود را بیابد. بهرنگ تیلا، یونس رضایی، وحید جبارزاده و یونس تارپود هنرمندان بزرگ موسیقی تبریز هم در این برنامه حضور داشتند. صدای پارسا گنجی هست که باید بشدت از او مراقبت کرد منصوم ابراهیم‌او از اساتید موسیقی آذربایجان و داوران مسابقه موغام هم در کنسرواتوار ملی باکو با شنیدن صدای پارسا خائف اعلام داشت: صدای پارسا را در اینترنت شنیده بودم و برای من افراد زیادی کارهای او را از جاهای مختلف فرستاده بودند بخصوص ساری گلین پارسا که بازتاب زیادی داشت. استاد موسیقی آذربایجان افزود : علائم بلوغ و تغییر صدای پارسا شروع شده و باید بسیار مراقب صدای زیبایش باشد چرا که اگر مراقبت شود در آینده قطعا یک خواننده قوی و بزرگی خواهد شد وی گفت:صدای او گنجی است که باید بشدت از آن مراقبت و مواظبت کند. در این دیدار پارسا قطعاتی ترکی و فارسی به درخواست استاد اجرا کرد.
دیدگاه‌ها (0)

*
*

error: Content is protected !!